خبر فوری :

هشت فعالیت مهم برای مقابله با استرس به صورت آنی

s1 هشت فعالیت مهم برای مقابله با استرس به صورت آنی

مقابله با استرس در محل کار با استفاده از راه کار های خاص خیلی سخت نیست مخصوصاً اینکه شما در مسیر کارآفرینی هم پا گذاشته و در مسیر خود فراز و فرودهای زیادی داشته باشید . گاهی ممکن است حس کنید هیچ کاری درست پیش نمی رود و موانع زیادی در این راه مانند مشکلات پیش بینی نشده، شکست ها ، اختلاف سلیقه ها و مشاجرات کاری وجود دارند که شما را فقط به سمت یک چیز سوق می دهند ، آنهم چیزی نیست جز استرس٫ اگرچه نمی توان از این فشارهای روانی فرار کرد اما با اندکی صبر و حوصله می توان آن ها را مدیریت نمود. اگر اجازه دهید استرس شما بر عملکردتان غالب شود ، مطمئن باشید که بازدهی شما پایین خواهد آمد و استرس ، شما را به سمت یک وضعیت بحرانی پیش خواهد برد. بدین سبب امروز می خواهم شما را با هشت فعالیت مهم و اساسی آشنا کنیم که سبب کاهش استرس می شوند . این فعالیتها در نهایت باعث می شوند که شما بتوانید روی انجام کارها تمرکز داشته و به سوی اهدافتان پیش بروید. ۱- با یکی از دوستانتان صحبت کنید همواره سعی کنید با یکی از دوستان خود درباره مشکلات ، موانع و راه هایی که برای رفع آنها وجود دارد ، مشورت کنید. این یکی از بهترین روش ها برای کاهش استرس است. به یاد داشته باشید که اوضاع را برای خود پیچیده نکنید زیرا این کار تنها سبب افزایش فشار روانی شما خواهد شد. گاهی با یک مشورت ساده ، همه چیز حل خواهد شد و آنگاه خواهید فهمید ، شرایط آنقدر هم که فکرش را      می کردید بد نبوده است. همچنین اینکه بدانید شخصی را دارید که در سختی ها کنارتان است و می توانید با او مشورت کنید خود سبب دلگرمی و افزایش اعتماد به نفس شما در مواجه با هر وضعیت بدی خواهد شد. ۲- کتاب بخوانید خواندن یک کتاب یا مجله خوب به شما کمک خواهد کرد تا از عوامل تنش زا دور شوید. وقت خود را صرف موضوعات مورد علاقه خود کرده و از جنجال ها بپرهیزید. موضوع کتاب هرچه که می خواهد باشد؛ فقط مهم این است که استرس فعلی شما را کم کند. سعی کنید نکات مهم و مورد علاقه خود را با مطالعه بدست آورید. ۳- ایده های خود را در یک دفترچه یادداشت کنید نوشتن یکی از کارهایی است که هنوز بسیاری از کارآفرینان هم آن را به اندازه کافی انجام نمی دهند. نوشتن تمرین قدرتمندی است که به شما کمک می کند درک بهتری از مسائل و مشکلات پیش رو داشته باشید. همواره یک دفترچه یادداشت کنار دست یا در کیف خود بگذارید. هنگامی که در یک موقعیت استرس زا قرار گرفتید، دفترچه خود را درآورده و آنچه را که سبب بهبود اوضاع و روش های ممکن برای رفع مشکلات می شود، بنویسید. این روش را امتحان کنید تا از اثرات آن شگفت زده شوید و ببینید چطور می توانید بر بسیاری از مشکلات و مسائل غلبه کنید. ۴- ورزش کنید به جرات می توان گفت بهترین روش برای کاهش استرس، ورزش کردن است و شما به معنای واقعی کلمه قادر خواهید بود فشار روانی وارد بر خود را کاهش دهید. معمولاً افراد برای ورزش کردن به دنبال انگیزه می گردند و این خود بزرگترین مانع برای انجام این کار است؛ اما به یاد داشته باشید اگر منظم ورزش کنید و خود را به آن عادت دهید، مطمئناً هیچ فرصتی را برای باشگاه رفتن و کاهش استرس از دست نخواهید داد. تلفن همراه خود را کنار گذاشته و بگذارید خون با خیال راحت به تمام بدن شما برسد و ضربان قلبتان بالا برود. گذشته از کاهش استرس، فوایدی که ورزش منظم می تواند برای سلامتی تان داشته باشد، کافی است تا شما را به انجام این کار ترغیب کند. ۵- بدوید در کنار باشگاه رفتن، برای اینکه مشغله های کاری خود را دور بریزید، برای دویدن از خانه خارج شوید. در حین دویدن، جاهایی را برای خودتان علامت گذاری کنید و همه تمرکزتان را روی رسیدن به نقاط یاد شده قرار دهید. این کار تمام استرس شما را از بین خواهد برد. درست مانند زمان هایی که در باشگاه حضور دارید ، در زمان دویدن نیز تلفن همراه خود را کنار بگذارید زیرا باعث حواس پرتی شما خواهد شد و استرس تان را باز می گرداند. سعی کنید در وقت دویدن ، پیام و ایمیل هایتان را چک نکنید چراکه خواندن تنها یک پیام کافی است تا استرس شما باز گردد. یک جفت کفش راحت بپوشید و لیست موزیک هایی را که دوست دارید آماده کرده و دل به جاده بزنید. ۶- بوکس کار کنید بوکس یکی از ورزش هایی است که هم به تناسب اندام شما کمک می کند هم سبب کاهش فشار های روانی می شود. در اکثر باشگاه هایی که رشته بوکس در آنها ارائه می شود، آن را به عنوان ورزشی که به کاهش استرس کمک می کند، تبلیغ می کنند. فرقی نمی کند مرد باشید یا زن و یا اینکه چه سن و سالی داشته باشید؛ گاهی اوقات نیاز دارید تا در رینگ مشغول ضربه زدن باشید تا هرآنچه در وجودتان هست را خالی کنید. ۷- وقتی را برای تفکر عمیق در نظر بگیرید هنگامی که می خواهید از هر چیزی که در دنیای اطرافتان هست، دور شده و فقط روی خودتان تمرکز کنید، تمدد اعصاب بهترین چاره است، زیرا استرس تان را از بین برده و به شما اجازه می دهد درست فکر کنید.   این کار به شما امکان می دهد که فکری باز داشته باشید و با تجسم آینده احتمال آنکه رخدادهای آتی باعث ایجاد استرس در وجودتان شود را پایین آورید ممکن است به دلایلی سرتان خیلی شلوغ باشد و همواره تخت گاز به سمت جلو در حرکت باشید اما فراموش نکنید، گاهی مکث کردن برای چند دقیقه و چند قدم به عقب بازگشتن برایتان بسیار مفید تر خواهد بود. ۸- تکنولوژی را کنار گذاشته و قدم بزنید برای مدتی دست از تکنولوژی بکشید و به طبیعت روی بیاورید ؛ به پارک ، ساحل و جنگل رفته و قدم بزنید. این کار سبب می شود موقعیت های تنش زایی را که در آن قرار دارید ، کنار گذاشته و فراموش کنید. به یاد داشته باشید ارتباط با طبیعت به شما کمک می کند به آرامش رسیده و استرس هایتان را فراموش کنید.    

بررسی دوباره

دانلود آیین‌نامه سیستم اتصال به زمین ارتینگ

یکی از آیین نامه های کاربردی در حوزه برق در کشور که کاربردهای فراوان حوزه فناوری اطلاعات مخصوصاً در صنعت دیتاسنتر دارد ، آیین نامه سیستم اتصال به زمین ( ارتینگ ) می باشد .

یک نظر

  1. Arictles like this are an example of quick, helpful answers.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi
 
فـکـر سـبـز
فرم ثبت نام کاربران در وبسایت فکر سبز
با ثبت نام در وبسایت فکر سبز ضمن دسترسی به کلیه بخشهای وبسایت از هدیه ویژه فکر سبز که به پاس ثبت نام شما به صورت رایگان تقدیم شما کاربر گرامی خواهد شد بهره مند شوید .
نام و نام خانودگی :
آدرس ایمیل بدون www
شماره موبایل
مطمئن باشید اطلاعات شما در فکر سبز امانت تلقی شده و نزد ما محفوظ خواهد ماند.
فـکـر سـبـز
فرم ثبت نام کاربران در برای دریافت تخفیف 50 درصدی
برای دریافت تخفیف 50 درصدی خرید نسخه فارسی استاندارد TIA942 (استاندارد طراحی دیتاسنتر ) ثبت نام نمایید تا کد تخفیف به شما تعلق گپیرد .
نام و نام خانودگی :
آدرس ایمیل بدون www
شماره موبایل
مطمئن باشید اطلاعات شما در فکر سبز امانت تلقی شده و نزد ما محفوظ خواهد ماند.
رفتن به نوارابزار